به وب سایت علمی تخصصی nCIS خوش آمدید! با کمک فید RSS سایت می‌توانید از آخرین مطالب ما آگاه شوید.

عید فطر مبارک – طرح تخفیف

عید فطر روز اول ماه شوال و پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است. در ایران از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان، عید فطر دو روز (روز عید و روز بعد) تعطیل است.

عید فطر مبارک

از آن‌جایی که شرط اعلام ماه شوال با رؤیت هلال ماه به وقوع می‌پیوندد، همواره در کشورهای مسلمان برحسب موقعیت مکانی آن کشور، رؤیت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر متغیر است؛ به‌صورتی‌که ممکن است در یک کشور، روز عید فطر با کشور دیگر متفاوت باشد.

در فقه شیعه

در فقه شیعه، ماه نو و تعیین عید فطر از جهت مصداقی جنبه تقلیدی صرف ندارد. از طریق رؤیت توسط خود شخص یا دو نفر عادل یا بدلیل شیاع یا سی‌روزه شدن ماه رمضان ثابت می‌شود. بیشتر مراجع، حکم حاکم شرع را نیز در این زمینه ملاک می‌دانند؛ مگر اینکه فرد مطمئن باشد که حاکم شرع اشتباه کرده است. بیشتر مراجع اثبات ماه نو را برای شهرهای هم‌افق نیز سرایت می‌دهند.

بعضی مراجع رؤیت هلال را تنها ازطریق چشم غیرمسلح ملاک می‌دانند؛ نه با دوربین و تلسکوپ؛ و برخی دیگر از افراد چنین لزومی را اعلام نکرده‌اند.

بعضی از مراجع تقلید و علمای شیعه معتقدند تعیین عید فطر بر عهده‌ی حاکم شرع است و پیروی از آن بر تمام شیعیان، حتی مراجعی که نسبت به آن علم ندارند (رؤیت ماه جدید برای آنها ثابت نشده) لازم است. هر چند اگر فردی مطمئن شود که آن روز آخر ماه رمضان و یا دوم ماه شوال است شرعاً نمی‌توان او را از عمل به علم خود بازداشت.

در فقه سنی

در کشور عربستان سعودی به‌عنوان مهم‌ترین کشور سنی مذهب، این وظیفه را شورای‌عالی قضایی عربستان سعودی که مهم‌ترین مرجع اسلامی و تصمیم‌گیری در آن کشور است، بر عهده دارد.

معمولاً سایر کشورهای عربی و اسلامی منطقه نیز با پیروی از روز خاصی که توسط شورای‌عالی قضایی عربستان سعودی تعیین شده، آن روز را به عنوان روز عید فطر اعلام می‌کنند.

در تمامی کشورهای اسلامی، گذشته از نوع حکومت، مشخص‌کردن عید فطر بر مبنای شروع ماه شوال و از همه مهم‌تر، رؤیت هلال شوال معین می‌شود.

 

جزئیات طرح تخفیف

به‌مناسبت عید فطر، طرح تخفیف ویژه‌ای به‌شرح زیر شامل تمامی پکیج‌های موجود در فروشگاه دانش‌گستر متفکر به‌مدت یک‌هفته برگزار می‌گردد. برای مطالعه‌ی جزئیات این طرح، ادامه‌ی مطلب را با دقت مطالعه فرمایید.

مدت‌زمان این طرح تحفیف، از روز سه‌شنبه 30 خرداد 1396 تا ساعت 24 روز سه‌شنبه 6 تیر 1396 به‌مدت 8 روز درنظر گرفته شده است. بنابراین فرصت را از دست ندهید.

امید است که با استفاده‌ی به‌موقع از این طرح فوق‌العاده، زمان را از دست ندهید و با معرفی آن به سایر دوستانتان، فرصت بهره‌مندی از این طرح محدود را برای افراد بیشتری فراهم سازید.
نویسنده: محمد مصطفی شهرکی
نوشته‌شده در سه‌شنبه 20 ژوئن 2017
 

نظر دهید: