سئو یک هنر است. تا به حال شده است شما یک سایت ایجاد کرده باشید و زمان خیلی زیادی را صرف ساختن آن کرده باشید؟ برخی از مردم درحال استفاد‌ه‌کردن از سایت شما هستند. هر تحقیقی که میتوانستید را تاکنون انجام داده‌اید؛ ولی بعد از ساعت‌ها می‌بینید که هیچ بازدیدکننده‌ای ندارد!

سئو

در اینجا قطعاً به 5 راهنمایی درباره سئو نیاز دارید. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

5 فاکتور اساسی برای سئو

1- کلمات کلیدی:

استفاده از کلمات کلیدی ضروری است تا شما رتبه بهتری ازنظر سئو کسب کنید. پی‌بردن به اینکه کاربردی‌ترین کلمات کلیدی برای محتوای شما چیست، چیزی است که شما باید درمورد آن تحقیق‌کنید تا بتوانید آنها را اولویت‌بندی نمایید.

از ابزارهای جستجوی واژگان کلیدی گوگل و یاهو استفاده کنید و واژه‌های کلیدی که مردم، بیشتر آنها را تایپ کرده‌اند را بیابید.

از واژه‌هایی مانند «کلمات کلیدی» برای سئو استفاده نکنید و بجای آن، تعدادی از کلمات پرکاربرد در متن را انتخاب کنید و بصورت طبیعی در متن قرار دهید.

2- شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌ی اجتماعی ابزاری است که بیشتر وبمستران برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان خود، از آن استفاده می‌کنند. دو شبکه‌ی اجتماعی اصلی که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید، توییتر و فیسبوک است. مدتی طول می‌کشد و نیاز به تلاش دارد تا بتوانید تعداد فالوور بیشتری جذب کنید؛ اما وقتی که تعداد فالوورهایتان زیاد شد، از انتشار مطالب بی‌فایده خودداری کنید.

حول مطالب خودتان گروهی ایجاد کنید و برای آنها بصورت روزانه، مطالبی را منتشر نمایید. شما می‌توانید به مظالب خودتان لینک بدهید و گفتگویی با افراد درمورد آن ایجاد کنید یا مطالب جالبی را منتشر کنید تا در مورد آن، یک مباحثه ایجاد شود.

3- کیفیت مطالب:

اینجا جایی است که بیشتر وبلاگ‌نویسان یا وبمستران، بخش اعظم قابلیت خود برای داشتن مطالب جذاب را از دست می‌دهند. آنها زمان زیادی را برای پیداکردن کلمات کلیدی که مطالب خود را براساس آن ایجاد کرده‌اند، صرف نموده‌اند. اگرچه کلمات کلیدی مهم است، اما اگر مطلب با آنها مرتبط نباشد، تلاش شما در مورد SEO بیهوده بوده است. برقراری ارتباط با خوانندگان مطالب خود، یک عامل کلیدی در موفقیت یا عدم موفقیت وب‌سایت است.

4- بک لینک:

قراردادن لینک وب‌سایت شما دربرابر خوانندگان سایت‌های دیگر ممکن است باعث‌شود که مطالب وب‌سایت شما را از جای دیگری (بخصوص اگر با آن مطلب مشابهت دارد)، مشاهده کند. قراردادن لینک‌ها دارای چهارچوب مشخصی است که اگر آنرا درست انجام ندهید، شبیه Spam خواهد شد. به نویسندگان سایر سایت‌ها پیشنهاد دهید که تبادل لینک انجام دهید. این‌کار در ببین وب‌سایت‌نویسان تازه‌کار که قصد پیشرفت دارند، بسیار مؤثر است. به رقابت خود بعنوان یک همکاری برای بدست‌آوردن بازدیدکننده‌ی بیشتر نگاه کنید و با آنها در ارتباط باشید تا بتوانید به یکدیگر کمک کنید.

5- دامنه:

داشتن یک دامنه‌ی کارآمد که وب‌سایت شما برروی آن قرار داشته باشد، بسیار مهم است. دامنه‌هایی که برای مدت طولانی‌تری وجود داشته‌اند، در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرند. بنابراین با خرید دامنه‌ای که قبلاً استفاده شده، شما می‌توانید پیشرفت سریع‌تری داشته باشید و اگر به‌وسیله‌ی گوگل شناسایی شوید، یک قدم جلوتر خواهید بود.

اگر 4 نکته‌ی دیگر را به‌درستی اجرا کنید، آنگاه داشتن دامنه‌ای که مدت‌زمان بیشتری وجود داشته، می‌تواند بازدیدکنندگان شما را چند برابر کند.

نویسنده: محمد مصطفی شهرکی