رتبه بندی صفحات در موتور جستجوی گوگل، توسط الگوریتم های پیچیده و بسیار ناشناخته ای انجام می شود. این الگوریتم ها معروفند که می توانند محتوای مرتبط و با کیفیتی را به جستجو کننده ها تحویل بدهند و گویا در این کار بسیار هم موفق هستند. اما مشکل از جایی شروع می شود که گاهی صفحاتی که مورد نظر صاحبان بیزنس و وب مستر ها نیستند، به جای صفحات با کیفیت در موتور نتایج ظاهر می شوند و رتبه می گیرند.

این مساله در سئو باعث می شود که:

  • صفحه گاها نامربوطی در نتایج جستجوی گوگل دیده شود.
  • Bounce rate یا همان نرخ پرش بالا برود و Conversion rate یا نرخ تبدیل پایین بیاید.
  • درامد و بازدید وبسایت هدف، کاهش یابد.
  • به دلیل نامربوط بودن صفحه ای که در نتایج SERP است با کلمه کلیدی هدف آن، به تدریج آن صفحه رتبه خود را از دست بدهد و در نتیجه، وبسایت هدف برای آن کلمه کلیدی رتبه پایین تری داشته باشد.

حضور صفحه اشتباهی و نامربوط با کلمه کلیدی هدف در نتایج جستجوی گوگل

در این مقاله قصد دارم تا مواردی که باعث می شود این اتفاق بیفتد بیابیم، راه حل مساله را بررسی کنیم و متوجه بشویم که چگونه می توان مشکل بالا آمدن صفحه اشتباهی در نتایج گوگل را حل کرد.

چرا صفحه اشتباهی در نتایج گوگل بالا می آید و ایندکس می شود؟

با یک مثال توضیح می دهم.

فرض کنید یک صاحب کسب و کار، مدیر مارکتینگ یا فرد مرتبطی به دنبال انتخاب یک شرکت برای برون سپاری پروزه سئو وب سایت مورد نظرش است. او قصد دارد تا بداند برای انتخاب شرکت سئو، باید به چه نکاتی توجه کند.

بنابراین احتمالا عبارت “انتخاب شرکت سئو” را در گوگل جستجو می کند و با صفحه زیر روبرو می شود.

 

نویسنده: محمد مصطفی شهرکی